Åh, vi fantastiska kvinnor…

Standard
…som vet hur man monterar en loftsäng från IKEA…
 
Ännu en arbetsdag i det mycket begränsade utrymmet som ska bli Sannas privata lilla krypin. Jag har fått köpa en begagnad loftsäng från IKEA billigt av en god vän, tack Anna! Ni vet ju vad man säger hos IKEA; "Vi packar platta paket, ni skruvar och muttrar". Så mamma och jag satte igång att skruva av hjärtans lust. Hur vi än bar oss åt blev det både ribbor och skruvar över…
 
    
 
Vi fick i alla fall ihop något som liknade en säng efter många om och men…
 
  
 
 
Just som vi hade gett upp hoppet om att de överblivna delarna skulle gå att kila in eller skruva fast någonstans, bestämt oss för att sängen verkade någorlunda stadig och därmed börjat röja upp i den röra vi åsamkat hittade vi monteringsanvisningen…
 
 
  
 
 
 
 
Dagens visdomsord: Håller du hammaren med båda händerna kan du inte slå dig på fingrarna.
 
 

Ett svar »

  1. Det är troligtvis någon av IKEAS packeterare som lägger i extra utrstning – för att förvilla. Monterade ett kök i sommars, då saknade det saker; – det reslulterade till att jag var tvungen att åka till IKEA, vilket resulterade till att försälerskan skyllde på mig, att det var jag som skulle se till att jag fick med mig alla saker. Vilket jag inte förstod, när det var hon som skulle sälja ett kök till mig, att det var hon, försäljerska av fler kök än ett, som skulle se till att jag fick alla saker med mig. Då kom nästa bort förklaring, beskyllning "Jag har inte arbetat här så länge" DÅ hettade det till i min retorik och jag stod inför någon slags chef och tillslut fick jag extra grejor, samt bensinpengar för beväret – det kan vara lönande att handla på IKEA

Lämna en kommentar