Sunkfaktor: Skyhög!

Standard

Jag trodde innan jag blev sjuk att jag nått botten vad gäller fulhet och sunkighet, men ack vad jag bedrog mig!

.

Jag har inte rört på fläsket på snart ett år, inte klippt mig på …. ja jag minns inte ens när. Magen putar ut, låren dallrar och rumpan hänger.

.

Jag har knappt varit utomhus på hela vintern, eftersom jag hatar kyla värre än pesten. (Och säg inte att det bara är att klä på sig, för det hjälper INTE, mina fingrar och tår är borta efter en minut om det är under -10, och sen tar det evigheter innan jag fått tillbaka känseln.  Detta gäller även vid ansträngning, tex intensiv snöskottning. )

.

Hyn är katastrofal då vinterluften även får mig att torka ihop som ett russin, så att det bara är Apotekets krämer för behandling mot extra torr hud som hjälper, och så lite försvarets hudsalva utanpå det,  och det blir man inte snygg av. Finnar, pormaskar, kvisslor har just nu party i mitt ansikte!

.

Jag är blek som ett lik, med mörka ringar under ögonen. (Numera dock med lite färg på näsborrarna efter förkylningen.)

.

Jag har inte skaffat några nya kläder på hela vintersäsongen. Främst pga urusel ekonomi, men även då shopping kräver att man faktiskt går utanför dörren. Allting är urtvättat och trist! (Vilket iofs matchar mitt i övriga lika glåmiga utséende.)

.

Ju äldre jag blir, desto mer övertygad blir jag om att jag hamnat på fel ställe. Jag vet ingen som avskyr vintern lika mycket som jag gör! JAG HATAR VINTER!! Hur mycket jag än försöker se det vackra etc etc som alla tjatar om är känslan oförändrad. Det finns inte en enda vinterdag, om så än så vacker, som jag inte skulle byta ut mot sen vår, sommar, tidig höst. Och jag säger det varje år, så här kommer det igen; en vacker dag ska jag emigrera!

.

SUNKIG!!

Vinter-Åsa: Sunkig, glåmig, grinig och allmänt oattraktiv!

.

Men nu är baske mig våren kommen!

HALLELUJA, HALLELUJA, HALLELUJAAAAA!!!

.
Bara förkylningen är överstökad ska jag vara utomhus, få lite färg på kinderna, motionera, unna mig ett besök hos frissan och lite nytt i garderoben. Jag ska återta min forna glans (nåja) och få tillbaka energin och inspirationen.

Livet börjar igen!


Lämna en kommentar