Whiskyänka

Standard

Det är lite långt mellan inläggen nu, men det beror inte på att jag inte haft tid för omväxlings skull. Igår kväll hade jag gott om tid, eftersom alla barnen är utflugna, och Magnus höll whiskeyprovning för sin fars lilla nybildade whiskyklubb. De höll till här i vårt kök/vardagsrum, och jag lyssnade med ena örat medan jag slösurfade och löste korsord. Det Magnus inte vet om whisky… ja det finns nog inget. Det är ju himla tur att de finns de som vill höra på, för han är lycklig som ett barn när han får dela med sig av sina kunskaper och whiskyrelaterade historier. Min älskade whiskynörd!

Även idag är det whisky på schemat för Magnus del, då SMAD har sin super duper extremt unika och fantastiska provning. Den som medlemmarna betalat in för i flera år, och jag därmed inte har en chans att få komma med på. Suck! Kul för honom, men ack så tråkigt för mig! Bara för att det är så himla synd om mig som har så tråkigt har jag bestämt att:

1. Jag ska shoppa loss på Kupolen. (Jag behöver inneskor till jobbet, sen finns det en massa jag inte behöver som jag vill ha)

2. Vi ska ut och äta på restaurang efter whiskyprovningen. (Magnus har lovat att hålla sig relativt nykter. Han har fulla ryggsäcken med små flaskor att spara spriten i)

Vips så har den tråkiga dagen förvandlats till en trevlig!

Och denna trevliga dag är ingen vanlig dag, för det är Emmas födelsedag! Söta, goa systerdottern som blir hela 17 år!

Grattis Emma! ❤

Emma Holmström

Lämna en kommentar